Õppekava on kinnitatud 28.11.2019
A2-TASEME TASEMEEKSAMIKS ETTEVALMISTAMISELE SUUNATUD EESTI KEELE TÄIENDUSKOOLITUSE ÕPPEKAVA.
Täienduskoolitusasutuse nimetus: Keeltekool LIKOOL
1. Õppekava nimetus
A2-taseme tasemeeksamiks ettevalmistamisele suunatud eesti keele täienduskoolituse õppekava.
2. Õppekavarühm
“Keeleõpe”
3. Õppe kogumaht (akadeemilistes tundides)
Kokku 240 akadeemilist tundi, millest 180 akadeemilist tundi on kontaktõpe ja 60 tundi iseseisvat tööd.
4. Õppe alustamise tingimused
Kursus sobib inimestele, kellel puuduvad või on olemas vähesed teadmised eesti keelest ning kes tahavad omandada eesti keelt A2-taseme eksami sooritamiseks. Õpinguid võib alustada nullist. Õpingute alustamise tingimuseks on firmasisese suulise ja kirjaliku testi sooritamine. Kirjalikus osas õppija peab täitma ankeeti, suulise vestluse käigus õppija peab end tutvustama, kasutades lihtsamaid lauseid ning vastama 2-3 küsimusele isikliku elu kohta.
5. Õpiväljundid
Koolituse lõpuks õppija:
· Loeb ja saab aru lühematest tekstidest, leiab tekstist olulise info;
· Kirjutab lihtsamaid tekste, isiklikke kirju ja teateid tuttaval teemal;
· Mõistab tuttaval teemal kuuldud teateid, tekste;
· Räägib, esitab küsimusi ja vastab küsimustele erinevates situatsioonides (tee või info küsimine, arvamuse avaldamine, nõustumine);
6. Õppe sisu
Endast ja teistest rääkimine: enda tutvustamine ning teiste esitlemine (nt nimi, aadress, telefon, sünnikoht ja -aeg, rahvus, vanus jm); enda välimuse ja iseloomu kirjeldamine; oma perekonna kirjeldamine; oma haridusliku tausta, elukutse, hobide ja huvide kirjeldamine.
Inimeste suhted ühiskonnas: teated ametiasutustes; kohtumised inimestega (lühikesed sõnumid ja teated); inimeste välimus, iseloom; suhted.
Igapäevaelu, kodu ja kodukoht: kodu asukoht ja koduümbrus; oma kodu sisustus: mööbel ja kodutehnika; majapidamistööd ja majapidamistarbed; remont ja probleemid; külaliste kutsumine; kõneetikett külas; perekond, lähedased ja kodune elu; minu ja minu pere päev.
Vaba aeg ja ajaviide: kultuuri-, meelelahutus- ja spordiasutused, harrastused, huvid ja meelelahutus, ametlikud vastuvõtud ja külaskäik, peretraditsioonid, pühad ja tähtpäevad, meedia, infootsingud ja veebisuhtlus, kultuurihuvid.
Reisimine, transport, vaatamisväärsused: ühistransport, linnatransport, individuaaltransport, kaubavedu ja veoteenus, reisi planeerimine, reisibürood; kaugsõidud (lennuk, laev, rong, buss) ja piletiostmine; tee küsimine ja juhatamine; majutusasutused, toa broneerimine; vaatamisväärsused; postkaardi kirjutamine; reisikirjeldus.
Tervis ja tervishoid: kehaosad, enesetunne ja kaebused; haiglas ja polikliinikus, arsti vastuvõtule registreerimine (kuupäevad, raviteenuste hinnad ja maksmistingimused); apteegis: ravimite ost, ravimite kohta info küsimine.
Haridus ja töö: koolielu, õpingud; tulevikuplaanid ja elukutse valik; erialad ja ametid; tööpakkumiskuulutused, tööintervjuu, tegevused tööl, tööpäeva kirjeldamine ja oma töö tutvustamine; CV.
Söök ja jook: kohvikud, restoranid ja muud toitlustusasutused; laua reserveerimine, menüü mõistmine ja toidu tellimine; toitumisharjumused; kombed söögilauas ja kõneetikett.
Olmeteenused ja kaubandus: postiteenused, pangateenused, poed ja kaubanduskeskused, juuksur jne; kõneetikett teenindusasutustes; info hankimine asukoha, lahtiolekuaegade, teenuse liikide ja hindade kohta; teenuste ja kaupade hindade võrdlemine; juhendite, reklaamide põhisisu mõistmine.
Keskkond, kohad, loodus, ilm: Eesti suuremad linnad, saared, jõed, järved; kaardilt info leidmine; kodukoha kirjeldamine; ilmateate mõistmine ja ilma kirjeldamine; aastaajad; linnud, loomad, taimed.
Kultuur ja keeled, keelte õppimine: kultuursündmused: info hankimine ja edastamine toimumise koha, aja, piletihinna ja esinejate kohta; rahvused ja keeled; keeleõpe, oma keeleoskuse kirjeldamine.
Keeleteadmised
· Tähestik, tähtede õige kirjutamine ja hääldamine.
· Hääldamine. Pikk ja ülipikk häälik. Nõrk ja tugev täht.
· Tegusõnad: tegusõna pööramine olevikus, liht- ja täisminevikus; rektsioon; kindel, tingiv ja käskiv kõneviis; ma- ja da-tegevusnimi.
· Nimisõnad: nimisõna käänamine; nimisõna ainsuse ja mitmuse moodustamine; ühildumine omadus- ja arvsõnaga.
· Arvsõnad: põhi- ja järgarvsõnad, arvsõna käänamine.
· Asesõnad: isikuliste asesõnade käänamine.
· Kaassõnad: ees- ja tagasõnad.
· Küsisõnad: küsimuste moodustamine.
Õppemeetodid
Kursusel arendatakse rääkimis-, kuulamis-, lugemis- ja kirjutamisoskust nii traditsioonilisi kui ka aktiivõppemeetodid kasutades. Õppemeetodi valik sõltub ülesande tüübist ja enamasti kasutatakse kombineeritud meetodit. Aktiivõppemeetoditest kasutatakse rühma- ja paaristööd, rollimänge, ülesanded keelekeskkonnas. Traditsioonilistest meetoditest kasutatakse kuulamis-, lugemis-, kirjutamis-, rääkimis- ja tõlkeharjutusi, jutustamist.
Iseseisev töö
A2 kursuse iseseisvad tööd on mõeldud õpitu kinnistamiseks ning antakse töid, mis eeldavad veebipõhiste keeleõppeprogrammide ning harjutusvara kasutamist A2-tasemel. Õpitu elluviimiseks lahendatakse ülesandeid eestikeelses keskkonnas www.keeleklikk.ee.
7. Õppekeskkonna kirjeldus
Keeltekooli LIKOOL õpperuumid asuvad Narvas aadressil Hariduse 18. Keeltekoolis on kaks õppeklassi, mis on sisustatud laudade ja toolidega. Igas õpperuumis on olemas kirjutustahvel, magnettahvel, arvuti, kõlarid, dataprojektor, ekraan, ja tasuta internetiühendus. Koolitusruumid, õppetehnika ja õppevahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse seaduses sätestatud nõuetele. Koolitusruumid ning sisustus sobivad koolituse läbiviimiseks.
8. Õppematerjalide loend
Põhiõppematerjal:
M. Simmul, I. Mangus. “Tere jälle!” Kirjatark, 2017.
Lisaõppematerjalid:
Kitsnik, M. “Kirjuta mulle. Eesti keele õppematerjal A1, A2”. MISA, 2010.
M. Kintsnik, L.Kingisepp. “Naljaga pooleks”. Iduleht 2006.
Keeleklikk. Eesti keele e-kursus algajatele inglise keele baasil (0-A2). www.keeleklikk.ee
Eesti Keele Sihtasutus 2014 = Eesti keele Põhisõnavara sõnastik, Eesti Keele Instituut https://www.eki.ee/dict/evs/
http://www.innove.ee/et/eesti-keeletasemeeksamid
http://web.meis.ee/vaegkuuljad/
9. Hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid
Kursuse lõpus peab õppija sooritama lõputesti. A2-taseme kirjeldusel põhineva eesti keele testiga kontrollitakse õpiväljundite omandamist ning mõõdetakse A2-tasemel kõiki osaoskusi. Lõputesti ülesanded, ja hindamiskriteeriumid põhinevad www.innove.ee kodulehel oleval testil. (https://www.innove.ee/wp-content/uploads/2017/09/A2_eristuskiri_2017-1.pdf).
Kokku on A2-taseme testi eest võimalik saada 80 punkti. Iga osa annab 20 punkti. Test loetakse sooritatuks, kui testitav on kogunud vähemalt 60% võimalikust punktisummast, kusjuures ühegi osa tulemus ei tohi olla 0 punkti.
10. Nõuded õpingute lõpetamiseks ja väljastatavad dokumendid
Tunnistus väljastatakse õppijale juhul, kui õppija on osalenud vähemalt 70% õppetundides ja sooritanud edukalt lõputesti ning saavutanud kõik õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid. Tunnistusel on kirjas läbitud kursuse nimetus, kursuse maht ehk akadeemiliste tundide arv, kursuse toimumise aeg, õpiväljundid. Keeltekooli LIKOOL registrikood ja tegevusloa number. Tunnistus on allkirjastatud kursuse läbi viinud õpetaja ja Keeltekooli juhataja poolt.
Tõend väljastatakse õppijale juhul, kui ta ei saavutanud kõiki õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundeid. Tõend väljastatakse, kui õpitulemusi ei saavutatud (lõputesti ei sooritatud), kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides. Tõendi allkirjastab Keeltekooli juhataja.
11. Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni kirjeldus
Koolitust viivad läbi eesti keele kui võõrkeele õpetajad ja varasema täiskasvanute koolitamise kogemusega õpetajad.